Kolorowy
tydzień był doskonałą okazją ku temu, aby pomóc dzieciom
trzyletnim w adaptacji do
środowiska przedszkolnego. Wspólnie z kolegami z grupy
starszej „ maluszki” co dzień przychodziły do
przedszkola ubrane w inny kolor. Dzieci podczas „
kolorowego tygodnia”, decydowały o tym jak udekorować
salę, gdzie zawiesić wstążki i balony w kolorze dnia.
Stawały się gospodarzami swojej sali.
W poniedziałek, zagościł u nas kolor żółty. Odwiedziła
nas żółta kaczuszka:’” mała pacynka”, która opowiedziała
dzieciom o żółtej barwie.
W tym dniu Pani Dyrektor ubrana w żółtą bluzeczkę
przeczytała nam bajkę o :” Brzydkim kaczątku”.
Malowaliśmy także za pomocą żółtej
farby duże słońce.
We wtorek, złożył w naszej przystrojonej w czerwone
barwy sali wizytę Czerwony Kapturek, który opowiedział o
swoich leśnych przygodach. Zaśpiewał przedszkolakom
piosenkę:’’ Nie mruczek nie burek…” po czym bawił się z
dziećmi przy melodii:” małe czerwone jabłuszko”.
W środę ,w dniu zielonym przyszła do nas Pani Wiosna. W
dużym koszyczku przyniosła nam zielone barwy.
Niespodzianką dla nas wszystkich była wizyta zielonych
żabek, w które wcieliły się dziewczynki z grupy
najstarszej naszej placówki. Wspólnie z żabkami
zatańczyliśmy taniec :” kuma, kuma , kum”. Na
zakończenie „ zielonego dnia” Pani Bogusia przeczytała
nam bajkę pt:” Pajacyk Pilo”.
W czwartek bawiliśmy się barwą niebieską.
I tak, przed salą grupy pierwszej i drugiej ustawiliśmy
niebieski tron, na którym każde dziecko mogło sobie
posiedzieć. Po śniadaniu do wyciętych z niebieskiego
brystolu chmurek przypinaliśmy deszczowe krople.
Malowaliśmy także chmurki niebieską kredką . Przed salą
i w sali zagościł niebieski kolor. Nie zabrakło
baloników i wstążek .
W piątek przyszła do nas Pani Jesień, która obdarowała
nas brązowymi kredkami, farbkami. Przyniosła do naszej
Sali brązowe liście, kasztany. W Tym dniu tańczyliśmy
przy muzyce z wykorzystaniem brązowych wstążek.
Każdego dnia, podczas :” Kolorowego tygodnia”,
tworzyliśmy budowle z klocków w danym kolorze.
Rozwiązywaliśmy zagadki związane z kolorami. Mogliśmy
spostrzec, że przedszkole jest miejscem, w którym w
sposób aktywny i wesoły można spędzać czas
|